hari yg panjang dan sgt best

sebenarnya saya bercadang untuk berpuasa seminggu penuh..semlm saya berpuasa..jadi bila berpuasa saya manjakan diri dgn tidak memarahi langsung hakimi(azam)..wah..dgn gumbira nyer hakimi menyelerakkan astanaku..huhu..jadi timbul tekanan dan saya mula hilang sabar..rase nak marah..saya alih kan kimi ke playground..mula ok kemudian mahu mandi kolam..basahkan bdn hakimi di singki..kemudian bawak dia dikolam..x sampai seminit..dia mula x selesa di kolam..dia mau mandi di singki..wah sungguh tekanan..bagi betis mau paha..mula marah..dan hakimi mula merajuk..saya mula rasa x disayangi hakimi..enchik suami pula bekerja hingga satu pagi..saya tau dia sudah penat jadi saya soh dia tido shj..dgn demam selsema dan batuk nyer..kasihan enchik suami..saya rasa ingin kuar happy happy..x mau pk aper pon masalah..jadi saya mengaja weena berjalan jalan..lalu dia setuju..

jadi plan untuk puasa penuh seminggu mula goyah..huhu..mula pk..still bleh pose walaupon berjalan jalan..tp akibat dr mata yg tidak boleh tido..dek hati yg sensetif dan berasa hati dgn sume org..dan memikirkan ape lagi yg patut saya berubah..betulkan..muhasabah diri sampai ler kelewat pagi..jadi sudah tidak larat mau bangun sahur..

alarm soh bgn sahur bunyi..kemudian azan subuh..kemudian 2 msg masuk..kerana berfikir mungkin enchik suami msg..dgn excited nyer bangun..tp sembahyang dulu..kemudian baca msg..rupanya dr Puan Farah..mengatakan hari ini ada pendaftaran GSTT ke KPLI..terkezut sungguh saya..lalu terus msg enchik suami meminta kebenaran..dia tidak replay..msg mak mak kata pg dan tinggalkan hakimi..msg nora tp katanya enchik suami kata x payah pergi...wah sungguh serabut semasa menunggu reply msg..saya x pasti harus pergi kah tidak..sebab enchik suami mesti ckp x payah..(memang dier ckp x payah..huhu)..bleh kah saya memohon pointer sket..wah sgt serabut..jadi saya ambil bakul laundry masuk dlm mesin basuh.."dong" ada brg rupaya..cari cari dlm gelap jumpa sikat..hakimi masih tido jadi x mo bukak lampu nanti dier jaga..

saya kembali ke pc..bertanyakan niza bagaimana..kata nya itu hanya syarat..cuba minta ader rezki mungkin dpt..berbual hingga membuatkan saya rasa nak sambung master..kakak farah msg kenapa saya belum dtng lagi..dr serabut nak pg ker tak..terus saya bersemangat..terima kasih kak farah..kemudian..membuat minuman pagi..o0o0 mesin basuh sudah siap..saya mula mengeluarkan kain..tiba tiba saya nampak kulit kerang..erk..bila mase makan kerang..kemudian nampak frame gambo mama n papa..oh no..mane cermin dpn frame..adoi..sumer baju dilitupi kaca...dr maner frame tu dtng??ya lepas kimi kiss gambo papa..dia menyorokan nya dlm bakul laundry..

ok mama yg salah so x leh marah hakimi.dan mama malas nak pk pasal mesin basuh tu..mama harus pg PPD..nasib baik sume salinan sijil sudah siap sedia cuma perlu buat salinan surat lantikan gstt..mujur enchik suami ader berli printer yg bleh scan baru baru ini..alhamdulillah..telephone atok x berjawab..jadi mama n hakimi mandi dulu..masa berjalan pantas sungguh..saya masih blur terkezut hayal..diawangan dan cuba fokus..sudah mandi..nampak ader miscall dr bapak mertua..jadi telephone blek dan menyatakan hajat..mau hantar hakimi dirumah..atau jika bapak mertua free mau minta hantarkan ke PPD..bapak mertua stuju untuk menjaga hakimi dirumah shj kerana beliau ader kerja..

jadi aku bersiap siap kerumah mertua..tinggalkan hakimi dgn basikal nyer dan memecut laju ke PPD..dah pukul 11 kalo sudah tutup bagai mana??tetiba teringat kata kata enchik bos dahulu.."try jugaks hantar tender tu ader rezki dpt..x der rezki kita dah usaha.."n kami menang tender tu..dan kak siti norhaliza sgt gumbira..jadi aku pg shj..alhamdullah masih ramai disana..malah ader akak yg dtng dr pukul 7 pagi namanya masih belum dipanggil..rase kecil lah jugaks disitu..kebayakan mereka sudah 3 thn gstt..aku baru sethn..tolong doakan saya dpt ya..

pukul 2 lebih baru selesai..saya org 2 terakhir..saya singgah di senheng bertanyakan mengenai mesen basuh..kerana disitulah kami beli selepas saya memohon gstt selepas kelahiran hakimi...tp katanya kami tidak membeli disitu..huhu..malas mau tanya lebih lebih..baik saya balik jumpa hakimi..kasian dia..sudah lama x berpisah..asyik berkepit shj..dan saya x bleh dia berada jauh dimata saya..sebelum sampai kerumah bertanya kan bapak mertua kalo kalo dia maukan nasi ayam..kata ya tidak perlu kerana lauk sudah ada..pulang mkn shj..sgt baik kan..jadi saya pon pulang..x sabo mau pelok hakimi..bapak mertua suruh saya makan..katanya mereka sudah mkn..jadi saya kedapur dan makan..memeng sgt lapar kerana dr pagi tidak mkn..cuma minum..
lepas mkn..saya minta ansur diri kerana mahu mengisi borang secara online..tiba tiba weena call mengingatkan janji temu kami..saya minta sejam untuk pulang kerumah dan bersiap..

sambung bace kat sini pulaks..

http://harmonicsmiles.blogspot.com/2011/07/fun-time-with-baby-kimi.html?spref=fb

panjang dah rase menulis..yg pastinya saya sgt gembira..dapat berbual dgn enchik suami..kesian enchik suami..x sempat berckp..saya shj yg membuat laporan..

apapun sgt berterima kasih kepada kak farah..ibumertuaku, bapak mertuaku, dan paling penting weena n hajar..tq sesgt..nanti kite pg jalan lagi yer..

Comments

Popular posts from this blog

mencari taska tuk kimi..

pokok susu nabi

Almari dapur untuk dijual