Tuesday, 30 October 2012

jamu susuk dara

MASALAH KEGEMUKAN?

1) MEDICATED DEEP HEAT LOTION
2) MAGICAL SLIMMING SOAP

MASALAH KEGATALAN DAN REKAHAN PADA KULIT?
1) MASKER VAGINA
2) INTIM GEL
3) FEMININ WASH
4)MAGIC SLIMM SOAP
4) MINYAK IKAT KASIH

MASALAH HAID TAK TERATUR?
1) JAMU PENGANTIN DARA
2) JAMU AKU DARA
3) COKLAT LOVE HABIBI

PRODUK UNTUK LELAKI?
1) JAMU LELAKI JUTAWAN rm65 60bijik
2) COKLAT LOVE HABIBI
3) MINYAK IKAT KASIH

PRODUK UNTUK WANITA
1) JAMU PENGANTIN DARA
2) JAMU AKU DARA
3) JAMU JALINAN CINTA
4) COKLAT LOVE HABIBI
5) MASKER VAGINA
6) INTIM GEL
7) FEMININE WASH
8) MINYAK IKAT KASIH

PRODUK UTK PENGHIDAP KENCING MANIS?
1) JAMU EMAS

PRODUK UTK BABY?
1) MAGICAL SLIMMING SOAP
2) MASKER VAGINA

PRODUK UNTUK GADIS?
1) FEMININE WASH
2) MASKER VAGINA
3) INTIM GEL
4) COKLAT LOVE HABIBI
5) JAMU JALINAN CINTA

YANG SEDANG HAMIL?
1)FEMININE WASH
2)MASKER VAGINA

DALAM PANTANG BERSALIN?
1)JAMU JALINAN CINTA
2)FEMININE WASH
3)MASKER VAGINA
4)INTIM GEL

Saturday, 27 October 2012

selamat hari raya aidil adha

dua hari sebelum ghaye daku telah bersiap siap kemas umah..siap pack baju lagi..sehari sebelum ghaye..masih mengemas..mcm ader jerk org nak dtng kan..sehari sebelum ghaye tu..dah penat kemas umah so singgah mcd mkn dulu baru pg umah mil..dlm kul 4 sampai disana...

kimi tido..bgn dah petang mcm nak ngamuk..so ader icekrim lalu so belikan aiskem..mil fil n bil pose sunat..so mil masak laksa..mase sampai ketupat dah siap..then mil masak rendang..daku sgt la x membantu..

mlm mcm biasa kimi nak tido dpn tv..hadoi..memenag x cukup tido ler...menunggu adik ipar yg kul doblas baru gerak dr kuantan mau x 3.30 baru sampai..kimi kul 3 baru tido..maybe sebab dier sakit perut..maka bermula ler cerit birit..pg x bleh nak bangun awal..memang x g semyang ghaya jawab nyer..

lepas mil n fil balik ghaye sesi bersalam..enchik somi call guna satelit ..senyum sampai telinga..sesi makan..

pegi beraya umah mertua adik ipar..dan umah cousin suami..bila balik baru notice kunci umah mil x der..so bawak sil datang ke rumah..bawak anak sedara mandi kolam..itu jerk la pon gambo ghaye yg di ambil..lepas tu mkn kfc n pegi klinik..

sampai umah mertua kasi air garam kat kimi..dier muntah..wah saye sgt penat..mula rase nak ngamuk..memang ngamuk la...x kire bapak mertua ader..mlm tu saye laks x leh tido sakit perut..saye laks kena cirirt birit..mlm tu tido umah mil lagi...

sok nyer saye memang lembek x larat..pastu x kan saye gaks nak masak kan..so bile mil soh g mkn kat surau..saye pon drive ler gaks dlm keadaan x larat..x kan ipar saye nak masak..dier baru keguguran..huhu..

balik dr surau terus saya kemas beg..sbb rase tak larat sgt..senang lagi kalo berada dirumah..hanya saya dan kimi..

fil bagi daging..few tuk tumpang peti ais..satu beg untuk saye..mil kasi balance lauk kenduri..sgt happy dpt sup..even saye x berani nak mkn sebab sakit perut..

dah balik umah notice charge phone tertinggal..rehat jab kat umah..sebab memang lembik..tp gagahkan jugaks..pg klinik..sejam tunggu..nasib baik doc ensem..x jadi nak marah..kemudian ke rumah mil amik charger...di kasi pulaks ketupat kacang..

tgh malam dpt whatapps dr suami terchenta..alhamdullillah..

Tuesday, 23 October 2012

bowling time

 kimi nak main bowling arini..kebetulan tgh msg weena..weena call ajak g bowling plus ajak g steambot lg minggu dpn..so ckp kat kimi kul 11mandi kul 12mkn kul 1naik car..kul 2bowling..pegi bowling weena x sampai agi..bcos cikgu aja tido lg..so mama teman kimi main..tp wangsa walk x de pagar tepi longkang..kimi asyik msk longkang..sedih la dier..main setengah jerk..nasib baik 3.50harga student..pastu weena ckp on da way..g tempat main kanak2jumpa kinah..kimi nak main situ..ok la murah gaks..ade yg 50sen jerk..weena sampai..kami mkn dulu..kimi mkn wafer with aiskem..ajak kimi g bowling x nak dah..so..balik la..nasib x kena hujan..


Thursday, 18 October 2012

kes ustaz

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=397308420341676&set=a.238253742913812.58056.202752153130638&type=1&ref=nf

https://www.facebook.com/profile.php?id=100004375505480

https://www.facebook.com/MangsaPenipuanRazisIsmail?sk=wall

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4740821639691&set=a.4740801399185.2189312.1269434289&type=1............tolong

https://www.facebook.com/MangsaPenipuanRazisIsmail?ref=stream

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=397308420341676&set=a.238253742913812.58056.202752153130638&type=1&ref=nf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4613807984429&set=a.4238798769433.2176034.1269434289&type=1&ref=nf


post terbaru isteri dia :
____________
"Assalamualaikum wbt..acap kali sy membaca tidak balas seperti ini dan yg sewktu dengannya.."istri2 ustaz ni xchek dulu ke latar belakang ustz ni?.."Termenung saya memikirkan ayat2 spt itu..brgetar hati mmbaca ayat trsebut. Rasanya mahu mnangis mengingati kisah lampau..jadi biarlah sy mnjadi org prtama yg mnceritakan serba sedikit hal sebenar. prkenalan sy dan dia kerana dia offer dirinya utk menerbitkn novel utk sy(sampai sekarng novel trsebut blm ditrbitkan.) dia datang ke sekolah saya utk mngambil copy novel trsebut.katanya dia dah mmbaca novel karangn sy dan brniat mmbntu sy utk mnerbitknnya..seperti org mngntuk disorongkn bntal kerana mmg sy sedang mncari penerbit bg novel trsebut.tiba2 dalam pada wktu itu dia melamar sy..sy diam xmemberi jawapn hnggalah dia datang ke rumah brjumpa umi(ibu saya)..kebetuln pd wktu itu azan pn brkumndang jd kami sekeluarga trmasuk dia solat brjemaah dan dia mnjadi Imamnya..kelebihan yg Allah beri padanya suara merdu dlm mngalunkn kalimh suci Al Quran..

Akhlknya..masha Allah..memang baik..pijak semut tak mati lah kata orang..katanya dia mahu sy mmbantunya dlm dakwh.sy brjumpa dgn keluarganya..tapi xseorg pun mmberi tahu pd sy yg dia ad istri sblm sy..smuanya diam mmbisu..kmudian umi sya dipujuk dgn mngatakn akn mmbawa umi mngerjakn umrah sbg mas kawin..allahu akbar..kebetuln kami skeluarga tk prnh mnjejakkn kaki ke tmpat yg paling diidam2kn itu..bahkn dia juga brjnji pda sesiapa yg mmbantu prkahwinn kami akn mmbawa mereka mngrjakn umrah..maka ramailah yg mmbntu dlm prkhwinn sy..

Pendek cerita selepas bristikhrh sy menerima lamarnnya..(trfikir juga walaupun dah bristikhrh tp mngapa dia yg mnjdi suami..sekarang sy faham mngapa sy dipilih yg oleh Allah mnjadi istrinya). 

Maka tarikh prkhwinn ditetapkn..upss..sbelum tu lupa sya nak beritahu apa pekerjaan yg diberitahu olehnya dan keluarganya kpda kami sekeluarga bahkn 1 kmpung lah..katanya dia imam singapor..tetapi 2minggu seleps prtunangn dia meminta utk prkhwinn kami dipercepatkn atas alasn jawatnnya sbgai imam singapor mungkin akn dilucutkn kerana statusnya yg tiada isteri..katanya banyak pihak yg mngadu bahawa dia tak layak mnjadi imam 1 dimasjid tersebut kerana dia mnjadi juru nikah padahal dia tiada isteri..kami brtnya kpdanya apa hbungn kait antara jawatn sbgai juru nikah dgn tiada istri?dia menerangkn bahawa yg menikahkn orng juga msti ada istri(anda fahm tak?agak pening sikit utk mnjelaskn) maka prnikahn kami pun diprcepatkn..maka jadilh sy salh seorg isterinya..dgn takdir Allah, 1 hari sewaktu sy mengikutinya brceramah kuliah subuh di sebuah masjid yg saya tak ingt namanya,kepala sy pening jadi sy rehat di dalm kereta sedangkn dia berada dlm masjid dan mmberi ceramah.dlm keadaan kepekatn subuh,sy meliht ada cahaya ditmpt duduk driver.rupa2nya torch light drpd hnd phne nya tak dimatikn maka sy mngmbil hp trsebut utk mmatikn torch light nya(sebelum hari trsebut sy xprnah sentuh hp trsebut)..tiba2 sy trbaca dlm inbox beberapa msg manja yg kerng menyenangkn..allahuakbar..rasa pening makin brdenyut mmbacanya..sy gagahi juga diri utk menelefon salah 1 nombor drpd msg trsebut..

Kedengarn suara wanita dihujung talian mnjwb pnggiln sy..jantung terus brdegup kencang..allahuakbar trnyata dia salah seorng istri dari suami saya! Tak lama slpas itu suami selesai brceramh dan dia sedari perubahn tngkah laku saya..sesampainya di rumah..sy brtanya kepadanya siapakn wanita trsebut dan dia xmngaku..tapi bukti sudah ada..akhirnya dia mngaku dan mngatakn dia telah mnceraikn wnita trsebut..(sebenarnya wanita trsebut masih brsamanya hngga kini dan dia turut brsubahat dgn suami)..sy masih memafknnya hinggalah sy mngenali pula salh seorg istrinya yg lain pula..allahuakbr..lemah sungguh rasanya saat itu..

Hinggalah..1 hari sy mndapat pnggiln darpd seorg wanita lain yg mngatakn dia adalh istri suami saya dan mngetahui hal saya melalui fb mohd razis ismail yg sy cipta..menangis dia..allah..masih segar diingatn sy peristiwa trsebut..sy juga dapat tahu kejahatn2 yg dia lakukn..hinggalah sy kuatkn diri utk mndedahkn siapa sbnrnya ‘ustaz’ ini agar tiada lg mngsa yg traniaya..

..jadi para sahabat sekalian..anda nilailah sendiri..bukan kami(istri2) tak cuba siasat latar belakngnya tp itulh namanya ketntuan Allah..macam mna pun usaha tapi jika Allah xizinkn maka ianya tetap akn jd spt kehndak Allah..

Jangnlah kerana anda yg mnyalahkn istri2nya atas alasn xsiast betul2 latar belakng maka mngsa2nya trutama istri2nya xmahu tampil mnjadi saksi krn malu..

..anda fikirlah..kita di sini bukn nak cari kesalahn tp nak mnyelamatkn saudara seislam kita diluar sana.."

Sunday, 14 October 2012

ahad yg pasti boring

huhu..tetau nak tulis aper..tp kalo enchik somi x der ahad agaks boring la..sebab kalo nak g shoping mall sure ramai org..buat haper nak g sesak bersama org lain kasi peluang kat diorg laks..

Saturday, 13 October 2012

status kat fesbuk

kalo ikutkan hati nak jerk aku tulis disitu.."warning:x payah ler nak tanye soklan bodo dan menyakitkan hati kalo dah tau laki aku x der..dgn bertanye anak aku papa mane?"nak jerk aku sumpah org tu..kalo bapak dier mati esok..ader org tanye ..mane bapak ko..baru dier tahu kot macam aner sakitnye hati..bodo bangang sungguh la org tu..nak tanye sampai dua tiga kali..stupid..suka tanye benda yg tahu..

sedih tau suami pg..tinggal sengsorang..jaga anak sengsorang x leh nak manje manje..cuba korang letak korang ditempat aku..?hari hari rase x nak jumpa org sebab mata lebam..sebab sedih..kadang ader bercakap bukan bukan pasal enchik sumi..lagi sedih hati..kite risau..kite gado..huhu..sgt sedih rase dikala ini..menunggu email sehari sekali..tanpa dpt dgr suara..kalo gado susah nak pujuk..kesian dier dpt aku yg sgt sensetif..byk bini kapal lain kuat..aku cuba jadi kuat..tp kadang aku x berdaya..pham x aku sedih?

2nd aku rase nak tulis..yg nih baik sket la"please doakan aku supaya dpt anak pompuan..sbb aku suke sgt tgk baju bajan yg diorg iklan.."huhu aku post kat sinih jerk lah..bukan ader org bace.. :D

Wednesday, 3 October 2012

peknen n breastfeed

sekarang dah lebih kurang 18 minggu peknen..kalo org tanye berape bulan bleh la kot ckp 4 bulan...ekekek..saye berjaya stop bf mase dah dua bulan kot..susah jugaks..nak neglentong..nasib baik bapak nyer ader..dier tido dgn bapak..nati sambung lah..ekekeke..

mase peknen kite akan rase sembelit kekejangan..kencing kerap kencing kotor..kembung sebu..sakit ulu hati perubahan mood..loya..sakit belakang ..payu dara keras.for me mase awal tu selalu rase penat..sekarang selalu rase sakit blakang..alhamdullillah x der sakit kronik lagi takat nih..

Tuesday, 2 October 2012

keta

alhamdullillah hari nih bab keta dah settel..arinih nampak duit myvi dah di bank in..retetan yer..erm x lah ingat sgt..tp memang since kawen since saya berhenti kije memeng nak pakai satu keta jer..beban kot nak byr dua keta..hyundai 850,,myvi 475..deduda dah berape..hyundai tu kami jarang pakai..erm malas mau cerita kisah lampau..kisah sedih..kisah menyayat hati..biar lah keta tu dikenang semasa kami guna mase berchenta..ekeke..myvi..my "baby" dr dulu jaga sesangat..even milage pon jaga..sape nak pinjam pon kalo leh x nak kasi..tp ader jerk yg pakai tanpa kebenaran..whatever lah..now start balik dgn keta baru..trade in dgn hyundai..myvi alhamdulillah buyer tu memang alim ulamak..segan mak..diuruskan oleh geng tabligh gitu..ekeke..so alhamdulillah selamat...