hari ahad bersama MIL

arinih hakimi bgn pagi dah ajak turun bawah..jln jln..pastu jumpa auntie cina dok main badminton dgn anak dier..hakimi pon join anak dier kutip bulu tangkis..seronak dier lari lari..dah penat..dier ajak naik atas..
kakak ipar call ajak jln..best betul..meloncat ler saya nak ikut..mandi..siap pergi umah MIL..mula cadang nak g jusco..pastu bertukar klcc..akhirnya kami ke sogo..ibu mertua n kakak ipar borong sakan..stroller..walker..kelambu..kain buaian..handbeg..mainan..teeter..saya beli motor mainan jerk kat hakimi..lepas tu naik atas mkn..geram betul dgn hakimi..dier x nak makan..mungkin baru lepas menyusu..pastu main dgn mknan..saya memang fail kalo bab makan kat luar..kalo just saye dgn hakimi..
balik rumah MIL baru tahu ader jiran dier meninggal..senang dier meninggal kata MIL..teringat tok su..tubuhnya seolah olah sedang tidur ketika meninggal dunia..harap dpt meninggal mcm tu..tp saya bkn org baik..
hakimi tido waktu sampai..then ader makcik dtng.
berbalik kepada cerita tadi makcik tu dtng nak ajak MIL ziarah nenek..ya dier memang baik..ajar mengaji segala..entah ler maybe anak dier ader ngadu saya follow kereta anak dier dekat kot...ya la..bawak kereta mcm siput..sila lah ketepi kalo nak makan angin di jalan..hakimi dah tarik saya jalan jalan diluar..saya bukan la nak ikut..cuma ingin berjalan dan tahu apakah yg ader disebalik hutan..dan tembus jalan maner..so follow..ok jugaks hakimi x mo duduk lame di rumah nenek..so kami jalan blek sendiri..
sampai kat umah anak ngah yg dok selayang dtng..kire enchik suami punya cousin..lepas magrib diorg blek..kami pon blek..alhamdullillah bleh lagi sembang dgn enchik suami..so bercerita la semua ini dekat suami accept cerita macik tu tanye pasal cikgu..tetiba rasa..saya perlu berada di kl..so saya bolih bercerita kepada dier tentang mak dier kakak dier adik dier bapak dier jiran mak dier sedara dier..patut la hari tu dier suruh balik ke kl kerana rindu dgr suara mak dier...rase kesian laks enchik suami..

Comments

Popular posts from this blog

Dec 2017