Friday, 17 June 2011

nora elena..selamat hari bapa..maharaja lawak

sebenarnyer byk nak ditulis..tp bile nak tulis idea x berkembang..sometimes tersentot bile daks kecik bgn..saye hanye online bile budaks kecik tido..so bleh kasi full attention kat dier konon nyer..tp x jugaks..kekadang x makan bcos mama lupa..maner tak nyer mase soh mkn x nak mkn..bile dah g jalan lupe..

memula nak cerita pasal nora elena..ala sume org dah cerita..semlm dah last day..huhu..seth tan itu sungguh ensem..nora elena sgt cantik..yvonne..sgt membencikan..haha..terpikir jugaks..dpt ke siti saleha menggantikan tiz zakiah..adakah dier akan jadi fenomina baru..tp drama nih kejab sangat..x macam nur kasih..panjang cerita nya..yg pastinyer aku suka sgt cerita nih...

next nak cerita ape ek?...o0h ya..selamat hari bapa..sudah msg enchik suami tadi..enchik suami sgt hebat..pak pon seorg yg hebat..tu lagi panjang nak cerita..terima kasih pak sebab dr umur 5 thn menghantar dan amik sekolah..erm..dr lahir kasi mkn minum tempat pelindungan..terima kasih memberi kasih syg dan tempat mengadu..aku lebih rapat dgn pak berbanding mak..i love him so much..enchik suami pon sgt hebat..semasa hakimi kuning..bulan puasa..pagi pagi dah sampai ..lunch ader bersama..ptg pon dtng..lepas teraweh pon dtng..sumer..jiran jiran katil jlous..tiap kali dtng kasi tukarkan pempes kimi..kasi kimi susu..sampai ader yg ckp aku bini ke dua kerna suami cekap sgt..mak cik makcik sumer kagum..aku lagi ler kagum..sanggup tu stay sampai kena halau dgn pak gat..ader sekali tu hakimi kembung..tetengah mlm dier dtng gaks..selama 2 bulan enchik suami mandikan hakimi..aku x berani..

nak menulis agaks terganggu..sbb sambil tgk maharaja lawak..lawak betul minggu nih..dgn nabil pakai sumo..dgn kurma manis ini..dgn deejay..haha..sumer lawak aa..panjang pulaks kang cerita pasal maharajalawak pulaks..dah kul 4 pg nih..nite..

Saturday, 4 June 2011

post pertama dan besday

Dgn zero knowledge try buat blog sendiri..godek sane godek sinih..mcm x tersusun..tp nak start arinih gaks..sebab ari besday saye..sekarang saye dikampung..alhamdulillah tumpang cousin..dpt ler blek..enchik suami baru masuk area jepun kot..ader line..bleh ler telepon dier guna italk..nak guna satelit mahal ler pulaks..tahun nih enchik suami kasi adiah..sebuah jam tangan..tahun lepas(2010) budget x der..so x der adiah..thn sebelum tu(2009)..enchik suami di laut..satu email yg mengembirakan dikala suami tiada disisi..katanya kalo didarat dier sudah msg ke MHI yg ader tulih kat bawah tu selamat hari lahir..thn sebelum tu(2008)alamak dah x hengat..thn sebelum(2007) tu enchik suami kasi jam..kata nya..dier x penah bagi saya bunga..dkt jam tangan tu setiap saat kuar bunga..kire dier kasi setiap saat la..huhu..

dlm idup saye x der la besday best best..sbb besday selalu jatuh pada cuti sekolah..hari kenduri..hari jadi agung..penah mase thn PMR mak n pak buat jamuan panggil kawan kawan..kami bukan org senang..saye pon x kesah sgt..bile dah besar sket..bile kami dah pandai tanye pasal hari jadi..mak n pak belikan hadiah..ingat lagi mase di MRSM dpt kad besday satu dr mak satu dr pak satu dr abg satu dr ain satu ..haha..betapa mak dan pak nak mengembirakan anak dier(besday kad ker kad raye ek?sbb besday aku kan selalu cuti sek..haha)...

besday suprise..penah sekali..mase tu baru jerk masuk MMU..kakak umah tu wat suprise..tutup lampu umah..kebetulan besday aku dekat dgn besday kak iwa..huhu..selalu jugaks aku cari dier..tp x penah jumpa..dulu nampak ler dier jadi model iklan..

alah..besday jerk..dah tua pon..dah ader anak..walauapapun..aku bersyukur..thn nih x der la aku mengharungi hari yg sedih sgt walaupon enchik suami tiada di sisi..

teringat pula kenangan pahit sambut besday...dan pada masa yg sama aku berhijrah tanpa berpaling..siapa yg tahu hal itu..mungkin org yg terbabit pon tetau itu lah kenangan pahit dan hijrahku..haha..

besday besday besday..kimi pon mcm mama..mama n papa x sempat lagi nak sambut besday kimi..sebab tetiap thn kena bulan pose..p