Everyday adalah buzy day

Everyday adalah buzy day bagi saya seorg suri rumah..baru teringat nak cerita apa yg buzy di hari isnin...terpikir..hari selasa pon buzy..then terpikir..hari ahad pon saya buzy..nak start bercerita apa saya buat..dah nampak kerja kerja yg harus saya lakukan...
Menjadi suri rumah tangga..dgn suami di laut dah 3bln lebih..dgn tiada bantu dr mana pihak..keluarga mahupon jiran atau kawan..memang saya rase x de org lain lah..tp saya memang tau allah x kan uji kalo kite tidak mampu...saya cuma ingin bercerita..
Saya fully bfeed..saya perlu masak sendiri sebab payah nak bawak dua kengkanak makan kat luar even anak saye sume ckp good n behave...
saya driver anak saye pg dan balik sek..atau pegi klinkk..bercakap menjadi driver..kite perlu isi minyak sendiri..servis keta sendiri..cuci keta sendiri..n all kinds of work as driver

Menjadi cikgu...so kena prepare ape nak ajar anak kite..

As suri rumah saye ade jadual saya sendiri..bile basuh baju sapu mop vakum..buang sampah..cuci bilik air..kemas bilik..mengelap..cuci balkoni..sidai baju lipat baju..cuci petiais..cuci microwave...etc...

Semlm saye x puasa sebab terlampau penat..atas nama saya bf..saya x puasa semlm..tp semlm pon saya ditambah dgn demam..gagah jugaks buat sume kije..kalo saye x buat..sape nak buat

Jgn tanye bile saya rest saya tido..mcm semlm anak anak sblm magrib dah tido..so saye solat magrib dan tido..kalo x tido memang rugi besar..sebab pukul 10 diorg akan bangun dan entah pukul berapa akan tido...

Byk lagi mau cerita...people kan just talk...bukan nye paham situasi kite pon..so lantak je lah diorg tu...ini situasi aku..ade org lain macam aku..suri umah..tp dier buzy mlm ke..yg bekerja lain pulaks ceritanya...nak hidup..kot rase panas telinga dgn org tu..diam dan blah je..tunggu buat ape lagi kan...

Comments

Popular posts from this blog

Dec 2017