masak lemak taugeh dan nasi goreng udang

harinih aku rajin masak la pulaks..pepagi td aku rase marah so aku masak awal..1st aku masak nasi..nasi kalo kat umah mak aku..satu pot nasi satu pot air..kalo umah mil aku satu pot air dua pot air..depend dgn org..so aku amik tetengah..hahaha..pastu masak lemak taugeh dan kucai..selalu org letak tokua skali..

bawang merah
bawang putih
ikan bilis
santan
taugeh
kucai
garam

masuk jerk sumer skali..aku tambah perasa kasi sedap..pastu aku goreng ikan keli..mil kasi..sambal belacan tak der..aku mkn dgn sambal jawa..tu memang aku wat stok simpan dlm peti ais..dok pon berdua dgn anak jerk..yg tu sue tu aku mkn sorang jerk..sebab anak aku x nak mkn..dah dier x nak makan kena la aku cari idea kasi mkn..memula dier maka calsium..pastu nak lagi..2nd time aku kasi calsium campur nasi..laki aku kata org arab kat kolej dier ader mkn cam tu jerk..dah petang sket nampak dier lapar jerk aku masak nasi goreng udang

nasi
sayur campur (tapi umah aku ader karot jerk so aku potong dadu..jagu ader. tp jagung tu x sedap..aku dah dua kali terkena..yg aku beli cap tesco tu jugaks jagung dier manis n sedap)
pastu udang 3 ekor(anak aku jerk nak mkn..udang size besar le jugaks)
minyak
butter
telur
 memula panaskan periuk..pastu masuk minyak sket..pastu aku masuk butter..pastu masuk udang..goreng sampai ler masak..masak kat anak aku x pakai bawang..nak pakai bawang pon boleh lagi sedap kot..aku je yg malas..ekekek..pastu aku masuk karot..pastu pecah telur kacau kacau..aku x suka nasi salut telur..aku nak telur tu berderai sendiri..ikut suka hati korang ler nak wat camner..pastu masuk garam dan perasa..kaco kaco..pastu masuk nasi..ikut korang ler nak tambah kicap ke haper..tp aku nak rase plain jerk..ekekek

Comments

Popular posts from this blog

mencari taska tuk kimi..

pembantu rumah harian

pokok susu nabi