Thursday, 18 October 2012

kes ustaz

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=397308420341676&set=a.238253742913812.58056.202752153130638&type=1&ref=nf

https://www.facebook.com/profile.php?id=100004375505480

https://www.facebook.com/MangsaPenipuanRazisIsmail?sk=wall

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4740821639691&set=a.4740801399185.2189312.1269434289&type=1............tolong

https://www.facebook.com/MangsaPenipuanRazisIsmail?ref=stream

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=397308420341676&set=a.238253742913812.58056.202752153130638&type=1&ref=nf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4613807984429&set=a.4238798769433.2176034.1269434289&type=1&ref=nf


post terbaru isteri dia :
____________
"Assalamualaikum wbt..acap kali sy membaca tidak balas seperti ini dan yg sewktu dengannya.."istri2 ustaz ni xchek dulu ke latar belakang ustz ni?.."Termenung saya memikirkan ayat2 spt itu..brgetar hati mmbaca ayat trsebut. Rasanya mahu mnangis mengingati kisah lampau..jadi biarlah sy mnjadi org prtama yg mnceritakan serba sedikit hal sebenar. prkenalan sy dan dia kerana dia offer dirinya utk menerbitkn novel utk sy(sampai sekarng novel trsebut blm ditrbitkan.) dia datang ke sekolah saya utk mngambil copy novel trsebut.katanya dia dah mmbaca novel karangn sy dan brniat mmbntu sy utk mnerbitknnya..seperti org mngntuk disorongkn bntal kerana mmg sy sedang mncari penerbit bg novel trsebut.tiba2 dalam pada wktu itu dia melamar sy..sy diam xmemberi jawapn hnggalah dia datang ke rumah brjumpa umi(ibu saya)..kebetuln pd wktu itu azan pn brkumndang jd kami sekeluarga trmasuk dia solat brjemaah dan dia mnjadi Imamnya..kelebihan yg Allah beri padanya suara merdu dlm mngalunkn kalimh suci Al Quran..

Akhlknya..masha Allah..memang baik..pijak semut tak mati lah kata orang..katanya dia mahu sy mmbantunya dlm dakwh.sy brjumpa dgn keluarganya..tapi xseorg pun mmberi tahu pd sy yg dia ad istri sblm sy..smuanya diam mmbisu..kmudian umi sya dipujuk dgn mngatakn akn mmbawa umi mngerjakn umrah sbg mas kawin..allahu akbar..kebetuln kami skeluarga tk prnh mnjejakkn kaki ke tmpat yg paling diidam2kn itu..bahkn dia juga brjnji pda sesiapa yg mmbantu prkahwinn kami akn mmbawa mereka mngrjakn umrah..maka ramailah yg mmbntu dlm prkhwinn sy..

Pendek cerita selepas bristikhrh sy menerima lamarnnya..(trfikir juga walaupun dah bristikhrh tp mngapa dia yg mnjdi suami..sekarang sy faham mngapa sy dipilih yg oleh Allah mnjadi istrinya). 

Maka tarikh prkhwinn ditetapkn..upss..sbelum tu lupa sya nak beritahu apa pekerjaan yg diberitahu olehnya dan keluarganya kpda kami sekeluarga bahkn 1 kmpung lah..katanya dia imam singapor..tetapi 2minggu seleps prtunangn dia meminta utk prkhwinn kami dipercepatkn atas alasn jawatnnya sbgai imam singapor mungkin akn dilucutkn kerana statusnya yg tiada isteri..katanya banyak pihak yg mngadu bahawa dia tak layak mnjadi imam 1 dimasjid tersebut kerana dia mnjadi juru nikah padahal dia tiada isteri..kami brtnya kpdanya apa hbungn kait antara jawatn sbgai juru nikah dgn tiada istri?dia menerangkn bahawa yg menikahkn orng juga msti ada istri(anda fahm tak?agak pening sikit utk mnjelaskn) maka prnikahn kami pun diprcepatkn..maka jadilh sy salh seorg isterinya..dgn takdir Allah, 1 hari sewaktu sy mengikutinya brceramah kuliah subuh di sebuah masjid yg saya tak ingt namanya,kepala sy pening jadi sy rehat di dalm kereta sedangkn dia berada dlm masjid dan mmberi ceramah.dlm keadaan kepekatn subuh,sy meliht ada cahaya ditmpt duduk driver.rupa2nya torch light drpd hnd phne nya tak dimatikn maka sy mngmbil hp trsebut utk mmatikn torch light nya(sebelum hari trsebut sy xprnah sentuh hp trsebut)..tiba2 sy trbaca dlm inbox beberapa msg manja yg kerng menyenangkn..allahuakbar..rasa pening makin brdenyut mmbacanya..sy gagahi juga diri utk menelefon salah 1 nombor drpd msg trsebut..

Kedengarn suara wanita dihujung talian mnjwb pnggiln sy..jantung terus brdegup kencang..allahuakbar trnyata dia salah seorng istri dari suami saya! Tak lama slpas itu suami selesai brceramh dan dia sedari perubahn tngkah laku saya..sesampainya di rumah..sy brtanya kepadanya siapakn wanita trsebut dan dia xmngaku..tapi bukti sudah ada..akhirnya dia mngaku dan mngatakn dia telah mnceraikn wnita trsebut..(sebenarnya wanita trsebut masih brsamanya hngga kini dan dia turut brsubahat dgn suami)..sy masih memafknnya hinggalah sy mngenali pula salh seorg istrinya yg lain pula..allahuakbr..lemah sungguh rasanya saat itu..

Hinggalah..1 hari sy mndapat pnggiln darpd seorg wanita lain yg mngatakn dia adalh istri suami saya dan mngetahui hal saya melalui fb mohd razis ismail yg sy cipta..menangis dia..allah..masih segar diingatn sy peristiwa trsebut..sy juga dapat tahu kejahatn2 yg dia lakukn..hinggalah sy kuatkn diri utk mndedahkn siapa sbnrnya ‘ustaz’ ini agar tiada lg mngsa yg traniaya..

..jadi para sahabat sekalian..anda nilailah sendiri..bukan kami(istri2) tak cuba siasat latar belakngnya tp itulh namanya ketntuan Allah..macam mna pun usaha tapi jika Allah xizinkn maka ianya tetap akn jd spt kehndak Allah..

Jangnlah kerana anda yg mnyalahkn istri2nya atas alasn xsiast betul2 latar belakng maka mngsa2nya trutama istri2nya xmahu tampil mnjadi saksi krn malu..

..anda fikirlah..kita di sini bukn nak cari kesalahn tp nak mnyelamatkn saudara seislam kita diluar sana.."

No comments:

Post a Comment