bad n good days

alhamdullillah hari nih hari yg best..kimi bgn awal..9.30 pagi dah siap mandi n pakai baju(still lambat kalo g sekolah)aku yg malas mandi nih buka fesbuk laju laju..basuh pinggan..hayak..sikit laks pinggan nak dibasuh(kalo hari hari mcm nih kan bagus..x de lagi bagus) so kena la mandi gaks..sebab melambat lambatkan..aku siap mandi 10.30..even dok ckp diri sendiri mandi..stop fesbuk..stop fesbuk..huhu kenape aku sgt ketagih tah..nway x der plan nak g mane..tp malas masak..masih sayang dapurku yg suci murni tu


ops ader gambo megi laks..kantoi..dah dua kali mase peknen nih mkn megi..cian baby..saje singgah shell nak cek taya..end up kimi nak roti..dah beli roti..bangla tu dok soh aku beli keta lego shell rembat ler 3..kasi rm50 balance huhu..kecik nye value duit sekarang..harga kereta rm14.50 aku rase..lupa sudah..buat pusing seround..singgah kedai minang..beli dua lauk jerk kalo 3 kompem x abis..nasi aku dah masak mase basuh pingan..bile balik umah bersemangat la nak kemas umah..bukan sebab enchik somi nak balik pon..tp sebab esok enchik somi masuk port bintulu..(pelik kan bini kapal nih?ekekek)tp sakit belakang yg amat..aku rest..makan..tp semangat tu lebih..so aku buat pelan pelan..even x larat vakum aku gagah jugaks dr hall ke dapur..semangat jugaks..bile kawan kawan kata tempat nak buat islamic playclass tu not available..so aku offer umah aku..bukan nak tayang umah..tah tetiba hati dibuka tuk buat baik sediakan tempat untuk majlis ilmu..even 4 kids..kemas seket sambil fesbuk..sambil buat keta lego..seronok mcm aku budak kecik la..kimi x leh buat ler benda tu kecik sgt..berjaya suap dier mkn nasi..tah aku rase nikmat sgt kalo dpt kasi dier mkn..tp rase bersalah kalo dier x kenyang..rase bersalah kalo marah dier..dan sgt bersalah bile dier ajak main tp aku fesbuk..mcm mane tah aku nak stop gian nih..

------------------------------------------------------------------------------

semalam hari yg sgt teruk untuk aku..sampai ke pagi aku x dpt email..aku rase nak mengamuk sgt..aku rase sakit hati..aku menangis..dan menagis..nasib baik aku janji kuar dgn ina..so aku siap jugaks..kimi bgn lamabt..aku keseorg tu yg buat aku ader peluang tuk menangis..menangis rindukan dier..aku marah dier x ingat anibeseri..walhal aku sendiri x ingat..aku hantar email marah marah..kimi bgn siap dan kami keluar..amik ina..kami ke cimb..kemudian mkn di carefour..kemudian hantar ina ke opis..itu pon jadi 2.30aku ke carefour balik kerana nak beli anibeseri kad..msgrib hari sebelum tu lepas aku sedar aku x hengat anibeseri rase bersalah sgt..kimi amik buku n cookies..sampai kaunter..what the hell kad tu sampai rm11.90..kat besar tu bodo biasebukan 4 ringgit ker?rm5 pom aku dah rase mahal..buku kaler kimi tu baru rm2.90..berpage page..cover depan kaler kot..so aku refund..masuk kedai buku..baru pilih setengah..kimi nak shin..tau lah toilet carefour wangsa maju tu..hujung..nun..kedai buku hujung nun..jalan ler aku ke toilet...penat tau dgn nak bukak kasut..lantai kotor..buka seluar..nak cuci lantai..hadoi hai..kalo kat oversea toilet la tempat yg bersih..tp malaysia..HARAM..jangan harap..memang x der yg bersih..umah aku jerk kot..hahaha..jalan balik ke kedai buku..jauh nye dgn perut ku 6 bln nih..x sempat cari pon dier ckp dier berak..dah berak..to be cont

terjaga pulaks kimi..mungkin termimpi aku marah dier semlm..aku tanye dier dah berak belum dier ckp dah..aduhai ditangan nye belon..dekat kedai buku tu memang x der kad anibeseri..jalan ler aku dgn kimi lagi ke toilet..repeat again bukak kasut buka seluar..basuh toilet..tgk x berak..wah ngamuk sakan aku..kalo x berak..x perlu ke toilet..kat kedai buku boleh pakai pullup pempes..lagi bersih..geram tersgt geram..dpt la secubit(sila jgn ikut)aku bebel bebel marah..tah le dier paham ke tak..aku sgt hot..memang rase berasap kat telinga..memang muka marah nak mampus..dier biar aku pegang tangan dier ikut kemana aku pegi..aku amik sume kat anibeseri kat carefour..cek harga..sumer rm11.90..satu jerk rm9.90  sgt boleh   sgt boleh kaye kalo sekeping kad rege camtu..kenape aku beli kat carefour?sebab sini ader pej pos skali..amik yg 9.90..g bayar..sakit hati kan bile beli satu brg..nak beratur kat below 10 iteks ramai..yg byk brg dua org..pastu dah beratur kat dua org..harap lagi cepat..mangkuk hayun depan tu palsk credit card ier mcm HARAM  dah dua kali aku kena beratur dgn foreign mcm nih kad aper diorg pakai x same mcm kite..x der line kat blakang..x der num kad depan..pastu soh sign x nak macam SIAL  byk laks ayat x senonoh..kali nih..so tukar line..nasib brother tu kasi..tp pon dier lebih 10 items bratu kat 10 items..casher tu sibuk nak tgk kes casher sebelah..huhu..siap nalh ke pej pos..kimi duduk dier penat byk jalan..td dgn ina dr keta ke food cour balik ke kereta..repeat again..lepas anto ina ke opis..tulis sket kat laki..even dlm hati masih marah..nak masuk kad dlm sampul x muat laks..berape kali aku potong x lepas..cis cis..what a bad days!! huhu..kesian sgt kimi..aku kasi dier masukkan surat..tgk dier happy..aku happy balik..tanye dier lapar..dier kata nak makan teh..so jalan..tp x ke foodcourt just ke kedai endon sebelah mc d..keranaaku sgt peant..biar ler mahal pon..kimi mkn kukis dier tadi..sian dier kan?i'm bad mama..i know..fikir nak tapow..tp x der yg menarik..kami balik..kimi tido dlm keta..sgt penat..terpaksa kejutkan dier jalan..even x der brg..sampai di rumah..tiupkan belon..kaler..erk..still x leh tinggal habit fesbuk..hati sungguh kosong..tp bukak email..x der lagi..malas nak tulis tp bile cek duit laki aku kasi lebih sket dr yg aku masuk cimb td..so aku email la..aku tau malam nih dier mesti call aku pujuk..tp tah lah hati masih kosong..but i'm happy dier call cume rase bersalah kalo aku marah dier kimi jadi mangsa..kalo x sabo leh kena tangkap aku nih..huhu..jahat gile aku..bile dier tido..aku rase bersalah..aku duduk..tgk kimi..dan aku fikir kosong..aku muhasabah diri..ya mungkin ader aku gosip..aku ader buat salah so dtng musbah ini..solat isyak..dan cuba maafkan sume org yg aku sakit hati..dah sakit hati aku g ngate plaks..tu kot buat dtng musibah tu..aku maaf kan semua..kimi..if ader..dier tukan ahli syurga..maafkan ibu mertua..maafkan jiran ibu mertua..maafkan enchik suami..maafkan capt kapal..maafkan AO yg dok guna pc sampai laki aku x sempat email..ke sape shj..aku tido dgn tenang..sehingga aku dikejutkan kimi..dan punyai hari yg hebat....aku x cerita langsung pada suami atau kakak yg rapat dgn ku..hanya disini..dan aku x kan cerita lagi..menggunakan mulutku..sbb aku rase aku jahat sgt!!

Comments

Popular posts from this blog

Dec 2017