kawen awal

hari tetau nape aku asyik berfikir benda nih "nyesal x kawen awal" sekarang dah tua tua baru nak beranak..nape tak lepas jerk 1st period then kawen..tetiba daku rase sgt buang mase..dah 14 th period..baru nak preggy..and now ader  5 thn jerk nak pulun beranak..as umur 35 dah jadi org berisiko untuk beranak..

mule lah aku rase nak tolong kawan kawan yg x kawin lagi tu..wah nape aku fobia sgt..aku dah kawen pon..fobia nak preggy bile umur 30..sempat ker nak pulun buat anak..

sebab belajar..kite x leh kawen awal..biler dah blaja nak kije dulu baru kahwin..huhu..kena pe ek?kite x blaja jerk buat kek dan berniaga..budah form 3 pon boleh buat..form 4 dah leh kawen..kenape kena sesuah blaja sampai ader degree ader master..pastu berhutang laks dgn ptptn..huhu...

agaks agaks ader ker parent dier kasi anak kawen awal awal?? walhal kat sekolah budaks form 3 pon dah ader yg ngandung..memang elok dah time Allah bagi kite period..pastu kawen..so x der la maksiat..mengandung anak luar nikah..buang anak..

agak agaks..kalo aku homeschool anak aku..pastu..ajar satu benda..dan buat bisnes bendtu jerk..then period jerk kasi kawen..bleh ker camtu?sebenarnye penat aku tengok sistem pendidikan sekrang..blaja sampai degree..tp bile nak mintak kije gov..terpakse pakai result spm..

huhu..whatever..it just my 50sen..

Azwin

Comments

Popular posts from this blog

Dec 2017