Saturday, 4 June 2011

post pertama dan besday

Dgn zero knowledge try buat blog sendiri..godek sane godek sinih..mcm x tersusun..tp nak start arinih gaks..sebab ari besday saye..sekarang saye dikampung..alhamdulillah tumpang cousin..dpt ler blek..enchik suami baru masuk area jepun kot..ader line..bleh ler telepon dier guna italk..nak guna satelit mahal ler pulaks..tahun nih enchik suami kasi adiah..sebuah jam tangan..tahun lepas(2010) budget x der..so x der adiah..thn sebelum tu(2009)..enchik suami di laut..satu email yg mengembirakan dikala suami tiada disisi..katanya kalo didarat dier sudah msg ke MHI yg ader tulih kat bawah tu selamat hari lahir..thn sebelum tu(2008)alamak dah x hengat..thn sebelum(2007) tu enchik suami kasi jam..kata nya..dier x penah bagi saya bunga..dkt jam tangan tu setiap saat kuar bunga..kire dier kasi setiap saat la..huhu..

dlm idup saye x der la besday best best..sbb besday selalu jatuh pada cuti sekolah..hari kenduri..hari jadi agung..penah mase thn PMR mak n pak buat jamuan panggil kawan kawan..kami bukan org senang..saye pon x kesah sgt..bile dah besar sket..bile kami dah pandai tanye pasal hari jadi..mak n pak belikan hadiah..ingat lagi mase di MRSM dpt kad besday satu dr mak satu dr pak satu dr abg satu dr ain satu ..haha..betapa mak dan pak nak mengembirakan anak dier(besday kad ker kad raye ek?sbb besday aku kan selalu cuti sek..haha)...

besday suprise..penah sekali..mase tu baru jerk masuk MMU..kakak umah tu wat suprise..tutup lampu umah..kebetulan besday aku dekat dgn besday kak iwa..huhu..selalu jugaks aku cari dier..tp x penah jumpa..dulu nampak ler dier jadi model iklan..

alah..besday jerk..dah tua pon..dah ader anak..walauapapun..aku bersyukur..thn nih x der la aku mengharungi hari yg sedih sgt walaupon enchik suami tiada di sisi..

teringat pula kenangan pahit sambut besday...dan pada masa yg sama aku berhijrah tanpa berpaling..siapa yg tahu hal itu..mungkin org yg terbabit pon tetau itu lah kenangan pahit dan hijrahku..haha..

besday besday besday..kimi pon mcm mama..mama n papa x sempat lagi nak sambut besday kimi..sebab tetiap thn kena bulan pose..p

2 comments:

  1. aik asal 4 jun..nih dah pukul 2 pg 5 jun aar

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir win =) you're a strong mum..moga bertambah2 kebahagiaan dalam hidup ya..

    ReplyDelete